Olen keski-ikäinen mies, joka on juuttunut pätkätöiden ja pätkätyöttömyyden väliin. Tilanne alkoi vuosituhannen vaihteessa oman yritystoiminnan päätyttyä ja on siis jo muuttunut krooniseksi. Toivoa en ole vielä heittänyt, eläkeikään on sentään vielä 25 vuotta. Edellinen kokopäiväinen työsuhteeni päättyi elokuussa 2007 ja sen jälkeen olen tehnyt satunnaisia keikkatöitä.

Tällä vuosituhannella olen ehtinyt opiskella (iltaisin) noin 3,5 vuotta, lähinnä markkinointia, yrittäjyyttä ja henkilöstöhallintoa. Työn alla painotuotesuunnittelu-koulutus, jonka luen kategoriaan markkinointi. Työkokemusta on myynnistä, asiakaspalvelusta ja näiden tukitoiminnoista noin yhteensä noin 20 vuotta.

Vaikka pyrin pääsemään ensisijaisesti markkinoinnin suunnittelutöihin ja uuden uran alkuun, olen hakenut työpaikkoja laidasta laitaan. Suodattimena käytän kahta muuttujaa eli

  1. Täytän hakijalle asetetut vaatimukset
  2. Uskon, että työ sopii minulle ja voin viihtyä hakemassani työssä pitempään.

Kohdasta 2. olen joutunut jossain määrin tinkimään, koska perheen taloudellinen tilanne vaati minulta nykyistä suurempaa rahallista panostusta pikaisesti.

Yllä siis hieman taustatietoa. Tämän blogin tarkoituksena on kertoa omista toimistani ja tuntemuksistani sekä työnantajien ja rekrytoijien toimenpiteistä.